Nerdigt or not?!

 
Idag på jobbet när vi gick omkring och rullade lite burar på lastbilar, så började en kille berätta om när han var liten och satt i skogen med sin fågelbok och prickade av vilka fåglar han såg. 
Vi som lyssnade var rungande överrens om att han var en liten nerd när han var liten. 
 
Det här ledde sen vidare till om vilka fritidsintressen som är totalt ocoola, och skulle klassas som nördigt, och vilka udda intressen som å andra sidan är helt okej och istället gör den personen en liten liten bit coolare ;)
 
Mitt numera dvalande orienterande klassade killarna inte som en nerdig grej, men om jag hade spelat schack hade det vart andra visor.... Virka mössor och plocka blåbär gjorde mig inte heller nerdigare. 
Vi disskuterade också att intresset inte behöver vara så smalt som fågelskådning för att vara nerdit.
TV-spelade är sjuuukt nerdigt och många många gör skiten 
 
Det är fascinerande över hur mycket udda/ovanliga intressen det finns och vilka intressen det är som lyfter en person och kan få den människan lite mer "cool". Jag tror att de intressen som inte hamnar i nerdig-kategorin är de som många andra önskar att de hade tiden och kunskapen att göra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0