Den första insikten är bäst

 
Dagen för golfpremiär var idag! 
Eller premiär och premiär, första gången jag skulle gå på bana.
Och man kan inte ens kalla det en "riktig" premiär, då jag bara gick en pay & play bana. 
Tidigare har jag slagit på rangen några gånger och övat in många raka fina slag. Och ja jag sitter inte och ljuger när jag säger att de är raka. De ÄR raka på riktigt. 
Har därför haft väldigt höga tankar om mitt golfande och att jag kommer ta mig från det oofficiella handicapet 54, till det officiella 36 (så jag får spela själv ;))
Hon i receptionen kvävde ett skratt, när jag frågade om man kunde spela ner sig på en gång och verkade tycka att "lilla gumman sååå fort kommer det inte gå. Så ut och öva med "lilla banan" nu.
Hmpff, hon ska allt bli varse om att så många fler än en runda kommer det inte behövas. 
Kommer säkert få äta upp min kaxighet här sen... 
 
Hur som helst. Redo att spela. Lite kissnödig innan vi gick ut. Orkade inte kissa. På andra hålet kom en till attack och jag funderade på att använda buskarna. Nej. Nödigheten försvann. Efter femte hålet, fanns ett riktigt dass. Men nej. Nu kände jag inte så mycket, så jag skulle nog klara hela nio hålen. 
 
På åttonde fick jag stå stilla väldigt väldigt länge för att inte gå därifrån med kisset rinnade värmande längs benen.
 
Sista hållet. Slog ut. Slog andra slaget något omkringhoppandes och nej! Jag var tvungen att kissa innan jag sänkte putten. 
Rusade 100 meter till det närmaset skyddet jag såg på den väldigt väldigt öppna golbanan. 
Jag hann :) 
 
Och golfandet. Jo det gick över förväntan! För bra så att jag fick lite hybris och slog några dåliga slag sen, men men ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0