Slemmigt

Pensionärerna a.k.a mina föräldrar har ju odlat lite nya fritidsintressen, varav ett av dem är fiske.
Idag kom de hem med fiskfileer åt mig. Tänker att jag får i mig bättre o renare fisk när jag äter den gentemot frysta fyrkantsbitar från ICA, därför tar jag en bit då och då.
.
Men allt är inte guld o gröna skogar.
Kom hem och skulle göra i ordning fileerna... Öppnar påsen och tar tag i den. Då kommer jag på att jag aldrig tagit i färsk fisk förut!!! Fyyy så äckligt, slemmigt halt den var! En minnesbild tänds i hjärnan att jag brukar ha plastpåsar på händerna när jag ska ta i fisken. Men eftersom jag väl tagit i den var det bara att fortsätta.
.
Så idag har jag tagit i färsk fisk för första gången utan plastpåsar på händerna :D
Ska man vara stolt eller inse att jag aldrig tidigare i mitt snart 24-åriga liv tagit i färsk fisk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0